سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
اربعین

حوزه/ زوار اربعین خارج از کشور با استقبال مردم و مسئولین از مرز بازرگان وارد کشور می شوند و به همراه مردم ایران از مرز تمرچین به عتبات عالیات اعزام می شوند و در این راستا همه مردم و مسئولین آذربایجان غربی تلاش و همت خود را به کار گرفته اند تا حداکثر امکانات را برای آن ها فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، قاسم عباسی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: بسته‌های فرهنگی شامل معرفی جاذبه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان در قالب بروشور، نقشه راهنمای گردشگری و ... به چند زبان زنده دنیا از جمله فارسی، انگلیسی، ترکی استانبولی و … تهیه شده و بین زائران اربعین خارجی توزیع می‌شود.

استقرار ۳ دستگاه خودروی نجات جدید در مرز تمرچین

اخبار اربعینی آذربایجان غربی؛ مسئولین استان با حداکثر امکانات در خدمت زائران هستند

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: سه دستگاه خودروی ست نجات از استان‌های چهارمحال بختیاری، زنجان و استان مرکزی برای افزایش ناوگان خودروهای امدادی و پوشش عملیات عظیم اربعین حسینی(ع) در محورهای مواصلاتی مرز تمرچین مستقر شدند.

تردد بیش از ۲۳هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد ۲۳هزار و ۳۴۶ زائر طی ۶ روز از پایانه مرزی تمرچین خبر داد و گفت: از ۱۶ مرداد لغایت ۲۱ مرداد ۲۳هزار و ۳۴۶ زائر از مرز تمرچین تردد کردند که از این تعداد 12 هزار و 500 زائر از مرز وارد کشور شدند و حدود 10 هزار نفر هم از مرز به سمت عراق سفر کردند.

ارائه اینترنت رایگان در مرز تمرچین و موکب‌های مستقر در اقلیم کردستان عراق

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در مرز تمرچین وپیگیری استقرار اینترنت رایگان در سه موکب مستقر در اقلیم کردستان عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد.

بچه‌های مسجدی میزبان زائرین اربعین حسینی در مرز تمرچین خواهند بود

اخبار اربعینی آذربایجان غربی؛ مسئولین استان با حداکثر امکانات در خدمت زائران هستند

بچه‌های مسجد، مهمان‌نوازی حسینی را در مرز تمرچین به نمایش گذاشتند و موکب قرارگاه امام جعفر صادق (ع) با حضور خادمان کوچک و بزرگ برپا شد.

مکتب امام حسین (ع) مکتب وحدت و قیام علیه ظلم است

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه شهرستان چالدران در بازدید از موکب های مستقر در گمرک مرزی و دیدار با زوار خارجی که از کشور آذربایجان عازم زیارت اربعین حسینی هستند، گفت: مکتب امام حسین علیه السلام یک مکتب جهانی است و امروز حضور در پیاده روی ارعبنی که یک کنگره عظیم و بی نظیر جهانی است یکی از راه های ابراز ارادت به اهل بیت است.

وی به درس های مکتب امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: مکتب امام حسین علیه السلام، مکتب دین داری، اتحاد، انسجام و تربیت صحیح مسلمانان و آمادگی جهان بشریت برای قیام حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد، در این زمینه لازم است که همه ی مسلمانان بر علیه کفر جهانی و مستکبرین جهت دفاع از مظلومین قیام کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha